Efficiƫnt en Effectief communiceren en toch een klantgericht telefoongesprek?

De telefoon is bij uitstek geschikt om regelmatig contact te heb- ben met grote groepen klanten. In deze training leer je hoe je snel contact maakt met de klant, hoe je de leiding houdt in een tele- foongesprek, hoe je de juiste informatie geeft en verkrijgt, hoe je concrete vervolg-afspraken maakt, hoe je omgaat met verschil- lende typen klanten, boze klanten etc. Maar ook hoe je je telefo- nische werkzaamheden structureert, organiseert, inplant en rap- porteert, zodat je snel het resultaat zult zien van je inspanningen. En dit is de beste motivatie om vol te houden! 

 

Zelf leiding houden in het telefoongesprek

Pas als je weet, wat je weerhoudt om telefonisch contact te zoeken, welke valkuilen er bestaan in telefonische communicatie, hoe je lastige gesprekken kunt ombui- gen etc. kun je gaan trainen om weer grip te krijgen op een telefoongesprek. Het gaat er niet om, of je gelijk hebt, maar of de klant bereid is om je gelijk te geven.

Met het PEPERmodel krijg je inzicht hoe jij op de stoel van de professionele medewerker kunt gaan zitten, zodat jij het visitekaartje van het bedrijf bent! Fijn u gesproken te hebben.

Graag Persoonlijk contact met de Pittige Boodschappendame?

Vul het formulier in, dan neem ik contact met u op. Carola Peper

Contactformulier
Esther van Linge, Hoofd DIV, Waterbedrijf Groningen

Met het PEPERmodel ben je bezig bent met de oorzaak waardoor je je werk niet zo handig doet, niet met het bestrijden van de symptomen ervan door technische hulpmiddelen. Die doen niets aan het daadwerkelijke probleem, nl. je eigen gedrag!

Esther van Linge, Hoofd DIV, Waterbedrijf Groningen