Wat is er toch aan de hand als we heel veel zin hebben om juist datgene te zeggen en te doen, waarvan we drommels goed weten, dat dat he-le-maal niet de bedoeling is??!
Of denken dat het zinloos is om iets bespreekbaar te maken, omdat je zeker weet dat er toch niets verandert.
Of denkt: Zo ben ik nu eenmaal, ze moeten me maar nemen zoals ik ben.
Er gaat veel in dat hoofd om, maar vaak kom je niet verder. Wat heb je nodig om weer op de stoel van de professionele medewerker te gaan zitten en zelf in actie te komen?
Deze PEPERtraining bestaat uit 3 modules: 'De Verleiding van ineffectieve communicatie de baas'; 'En als de ontvanger er toch niets mee doet?' en 'Effectief communiceren met het PEPERmodel'.
Met behulp van het PEPERmodel krijg je inzicht waarom en wanneer je in de DON'Ts van effectieve communicatie dreigt te verzeilen en leer je een eenvoudig stappenplan met DO's, waarmee je een lastig gesprek kunt voorbereiden. Met deze training vergroot je je invloed, door niet alleen met meer impact te communiceren, maar ook je irritaties en frustraties kunt loslaten. Doordat het hele team dezelfde PEPERbril opzet krijg je meer begrip voor een ieders eigen-aardigheden.
Graag persoonlijk contact met de Pittige Boodschappendame?
Als u het formulier invult, neem ik contact met u op. Carola Peper
We zijn destijds gestart met de cursus Klantgericht telefoneren voor RZG op de golfbaan in Glimmen. Altijd een positieve benadering en toen ook al maatwerk. Ze heeft zich het werken in een contactcentrum bij Zorgverzekeraars helemaal eigen gemaakt.
Henk Mollema, Opleidingscoördinator, Menzis Zorgverzekeraar
